دکتر رادنوش پشم فروش – فوق تخصص اینترونشنال نورورادیولوژی

در مطب دکتر پشم فروش

برای بیماران گرامی

تحریک مغناطیسی مغز RTMS

برای درمان افسردگی بازتوانی بیماران سکته مغزی، پارکینسون، وز وز گوش، اختلالات وسواسی، حملات پانیک و اضطرابی، میگرن های مقاوم به درمان

آنوریسم مغزی

brain aneurysm یا انوریسم داخل جمجه ای، تورم و برآمدگی در رگ خونی مغز است.

سردرد

علت سردرد اغلب به ایجاد تغییر در ترکیب ماده شیمیایی خون بر اثر رها شدن پروتئین از سلول های عصبی به وجود می آید.

سکته مغزی

سکته مغزی یا اصطلاح دقیق آن حوادث مغزی – عروقی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که در اثر اختلال خون‌رسانی به ناحیه‌ای از بافت مغز رخ می‌دهد.

نوار مغز خواب

نوار مغز خواب ثبت فعالیت الکتریکی مغز در زمان خواب و سپس بیداری است.

آنژیوگرافی

آنژیوگرافی مغز یکی از روش‌های پیشرفته تصویربرداری عروق خونی مغز است که با استفاده از تزریق مواد نارگیله‌ای یا دیگر مواد مشابه، به تصویر کشیدن عروق خونی مغز می‌پردازد.

آنژیوپلاستی

آنژیوپلاستی مغز آنژیوپلاستی کاروتید و استنت‌گذاری روش‌هایی هستند که شریان‌های مسدودشده را باز می‌کنند تا جریان خونی که به سمت مغز می‌رود، به حالت عادی بازگردانند.

برخی از خدمات دیگر

پرسش و پاسخ

میگرن یک بیماری نورولوژیک است که می‌تواند باعث چندین علامت شود. این بیماری غالبا با سردردهای شدید و طاقت‌فرسا شناخته می‌شود. علائم ممکن است شامل تهوع، استفراغ، مشکل در صحبت کردن، بی حسی یا مورمور شدن و حساسیت به نور و صدا باشد. میگرن معمولا ارثی است و تمام سنین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
متاسفانه صرع درمان قطعی ندارند و انواع داروی صرع با هدف کنترل بیماری و جلوگیری از حملات صرع تجویز می‌شوند. انواع داروی تشنج تنها با نسخه پزشک قابل تهیه هستند.
سکتهٔ مغزی یا اصطلاح دقیق آن حوادث مغزی – عروقی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که در اثر اختلال خون‌رسانی به ناحیه‌ای از بافت مغز رخ می‌دهد. سی تی اسکن قسمتی از مغز که ایسکمی ناشی از سکته مغزی را نشان می‌دهد.
علت بیماری بیماری آلزایمر هنگامی رخ می‌دهد که مقادیر غیرطبیعی آمیلوئید بتا به صورت خارج‌سلولی در قالب پلاک آمیلوئیدی و پروتئین تاو، و به‌صورت داخل‌سلولی در قالب توده‌های نوروفیبریلار در مغز ایجاد می‌شود و بر عملکرد عصبی و ارتباطات مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به نابودی تدریجی عملکرد مغز می‌شود.
بیماری پارکینسون یک اختلال مغزی است که منجر به لرزش اندام‌ها و سفتی بدن و نیز مشکل در راه رفتن، تعادل و هماهنگی حرکات می‌شود. علائم پارکینسون معمولاً به تدریج شروع و با گذشت زمان تشدید می‌شود. ممکن است فرد علائم دیگری مانند تغییرات ذهنی و رفتاری، مشکلات خواب، افسردگی، مشکلات حافظه و خستگی نیز داشته باشد.
1. ضعف و کرختی صورت و بازوها یا پاها به خصوص در یک طرف بدن (همی پارزی)
2. فلج صورت، بازو و پاها در همان طرف (همی پلژی)
3. عدم تعادل و لنگ زدن (آتاکسی)
4. اختلال در تکلم یا در درک کلام (دیس آرتری)
5. اشکال در بلع (دیس فاژی)
6. کرختی و سوزش قسمت‌های بدن-اشکال در درک وضعیت و موقعیت (پارستزی)
7. دو بینی-تاری دید یا از دست دادن بینایی به خصوص در یک چشم
8. سردرد شدید و ناگهانی
9. از دست دادن حافظه کوتاه مدت و طولانی مدت-اختلال در قضاوت
10. سرگیجه بدون دلیل و سقوط ناگهانی
11. بی‌اختیاری ادرار و مدفوع
12. اشکال در پیدا کردن کلمات و فهمیدن آن چیزی که دیگران می‌گویند.
13. عدم توانایی در انجام حرکات ظریف.
چنانچه سکته عصب چشم ناشی از ابتلای فرد به بیماری های زمینه ای باشد، اولین گام برای درمان این است که بیماری با داروهای تجویز شده توسط پزشک کنترل شود. از دیگر شیوه های درمانی برای بهبود سکته عصب چشم می توان به حذف مایع چشم، ماساژ تخصصی چشم، جراحی لیزر و قطره های چشمی اشاره کرد.
سردرد میگرنی، دردی است که در یک طرف سر و به صورت ضربان دار آغاز شده و از دردی ملایم به دردی شدید تبدیل می‌شود. این درد به تدریج آغاز می‌شود و با افزایش فعالیت جسمی شدت می‌گیرد. البته در بیش از ۴۰٪ موارد، این درد می‌تواند در هر دو طرف سر باشد و معمولاً با گردن‌درد همراه است.
سندرم کوشینگ، که به عنوان هیپرکورتیزولیسم هم شناخته می‌شود، یک اختلال نادر غدد درون‌ریز همراه با تغییرات جسمی و روحی است که به دلیل وجود کورتیزول زیاد در خون برای مدت زمان طولانی ایجاد می‌شود. سطح کورتیزول بالا می‌تواند مشکلات قلبی، احساس سوء‌هاضمه و دیرهضمی و حتی فشارخون را در پی داشته باشد.
بیماری پانیک یکی از اختلالات روانی است که در آن افراد تجربه های شدیدی از ترس، نگرانی و اضطراب را تجربه می کنند. این اضطراب به طور ناگهانی شروع می شود و باعث می شود فرد احساس می کند که دچار حمله قلبی یا مرگ ناگهانی خواهد شد. علائم بیماری پانیک شامل تنگی نفس، سرگیجه، تعریق، لرزش بدن و درد قفسه سینه هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با ما در تماس باشید

دکتر رادنوش پشم فروش