دکتر رادنوش پشم فروش – فوق تخصص اینترونشنال نورورادیولوژی

کاربرد RTMS در درمان وسواس

کاربرد RTMS در درمان وسواس
آنچه می خوانید...


کاربرد RTMS در درمان وسواس بسیار تأثیرگذارتر از دارو درمانی و روش ‌های دیگر است. امروزه روش نوین و کارآمد RTMS با توجه به اثربخشی بالایی که دارد، بسیار مورد توجه و استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی به عنوان یک روش درمانی مؤثر و غیر تهاجمی به منظور کاهش علائم بیماری وسواس با نتایج موفقیت آمیز بسیاری همراه بوده است. روش درمانی RTMS با اثرگذاری خود بر عملکرد مغز تا حد زیادی به کاستن علائم وسواس کمک می کند و شیوه زندگی بیمار را بهبود می بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه درمان وسواس با استفاده از دستگاه RTMS کسب کنید.

وسواس چیست؟

وسواس نوعی بیماری به شمار می رود که شامل افکار سرزده ناخواسته و به دنبال آن احساس اضطراب، عدم اطمینان و حتی وحشت است. اختلال وسواس یک اختلال روانپزشکی شایع و ناتوان کننده‌ است که در صورت عدم درمان بیماری وسواس، بسیاری از جنبه‌ های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌ گیرد. البته امروزه درمان های مختلف و موفقیت آمیزی همچون درمان با دستگاه RTMS وجود دارند که می توانند به خوبی این بیماری را درمان کنند.

روش درمانی دستگاه RTMS چگونه است؟

امروزه دستگاه RTMS یکی از جدیدترین دستگاه هایی به شمار می رود که در مطب برخی از بهترین پزشکان وجود دارد و با استفاده از آن می توان به درمان بسیاری از مشکلات و عارضه های روانی پرداخت. این دستگاه به نوعی یک متد درمانی نیز محسوب می شود و معنای واژه RTMS نیز به معنای تحریک مغناطیسی فرا جمجمه ای است. در طی این روش درمانی فعالیت الکتریکی مغز را تحت تاثیر میدان های مغناطیسی قرار می دهد.
در طی روند درمان، با استفاده از بخشی از دستگاه RTMS میدان مغناطیسی روی سر بیمار ایجاد می شود. این اشعه های تولیدی از سمت پوست سر به سمت مغز شروع به حرکت می کنند و در نهایت با تاثیر گذاری روی کورتکس مغز می توانند به درمان انواع اختلالات از جمله وسواس بپردازند. دستگاه RTMS نه برق و نه شوک می دهد و صرفا انرژی الکتریکی را گرفته و بعد به میدان مغناطیسی تبدیل می کند‌.

کاربرد RTMS در درمان وسواس
کاربرد RTMS در درمان وسواس

مزایای کاربرد RTMS در درمان وسواس

روش درمانی RTMS از مزایای بسیاری برخوردار است اما از مهم ‌ترین مزایای آن می توان به این مورد اشاره کرد که حتی افرادی که به درمان‌ های مختلف وسواس پاسخگو نبودند و نتیجه موفقیت آمیزی دریافت نکرده اند، می‌ توانند با این روش بهبودی پیدا کنند. دستگاه RTMS اثرات درمانی قابل توجهی را بر جای می گذارد و در ضمن هیچ گونه عارضه و پیامد منفی خاصی را برای بیماران به وجود نمی آورد؛ همچنین اینکه کاربرد RTMS در درمان وسواس به این صورت است که نیاز به هیچ‌ گونه بستری شدن ندارد و کاملا به صورت سرپایی انجام می‌ گیرد.
علاوه بر این، درمان با RTMS عوارض بسیار کمی را برای بیمار به همراه دارد و بیمار حین درمان دردی را هم احساس نمی‌ کند. دستگاه RTMS همچنین نسبت به سایر روش های درمانی در کوتاه ترین زمان به درمان مشکلات و اختلالات روانی می پردازد. از دیگر مزایای این روش درمانی می توان موارد زیر را نام برد:
– بدون درد
– غیرتهاجمی
– بدون خطر
– بدون بیهوشی
– بدون عوارض
– مقرون به صرفه
– دریافت بیشترین نتیجه
– تاثیرات درمانی با ماندگاری بالا
البته علی رغم مزایایی که برای درمان وسواس با استفاده از این دستگاه گفته شد، ولی حتما باید از سوی بهترین و معتبرترین متخصصین انجام شود؛ چراکه تجربه و تخصص پزشک نیز سبب می شود که هم این روش درمانی به درستی به کار گرفته شود و هم اینکه مشکلات دیگری بروز پیدا نکنند.

کاربردهای دیگر روش درمانی RTMS

علاوه بر کاربرد RTMS در درمان وسواس، این روش درمانی برای بیماری های دیگری نیز مؤثر است. برخی از بیماری هایی که با RTMS درمان می شوند عبارتند از:
– توهم
– صرع
– اضطراب و استرس
– دمانس مغزی
– بیماری MS
– عدم تمرکز و ضعف حافظه
– افسردگی
– پارکینسون
– فلج صورت
– توهمات شنوایی
– اختلال دوقطبی
– سردرد های میگرنی
– اختلال وسواس
– اختلالات اضطرابی
– اختلالات خواب و بی خوابی
– اختلال نقص توجه و بیش فعالی
– دیسفاژی پس از سکته مغزی
– اسکیزوفرنی مقاوم به درمان دارویی
– آسیب های مغزی مانند سکته مغزی

هزینه درمان وسواس با روش درمانی RTMS

هزینه درمان بیماری وسواس با RTMS نیز مانند بسیاری از روش های درمانی دیگر با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می شود‌. به عنوان مثال تعداد جلسات موردنیاز بیمار، شرایط بیماری، دستمزد پزشک، هزینه های جانبی، کلینیک مورد نظر و… تنها برخی از عوامل تاثیرگذار در این هزینه هستند. اما لازم به ذکر است که با توجه به گفته بیمارانی که زیر نظر پزشک متخصص و توسط RTMS درمان شده اند، هزینه کردن برای این روش درمانی مقرون به صرفه تر از سایر روش ها خواهد بود.

کاربرد RTMS در درمان وسواس
کاربرد RTMS در درمان وسواس

مراجعه به پزشک
دستگاه RTMS در درمان طیف وسیعی از بیماری ها موثر واقع شده که یکی از آن ها درمان وسواس است. با این وجود اگر شما هم به این بیماری مبتلا هستید و به دنبال یک پزشک حاذق هستید تا درباره بیماریتان و درمان آن با دستگاه RTMS مشورت کنید، پیشنهاد ما دکتر رادنوش پشم فروش فوق تخصص اینترونشنال نوروادیولوژی و متخصص مغز و اعصاب است. بهترین پزشک برای انجام روش درمانی RTMS در درمان وسواس و دیگر بیماری ها می بایست تجربه فراوانی در به کار گیری از این دستگاه برای درمان افراد مختلف داشته باشد و با بررسی های دقیق روند درمان به خصوصی را برای افراد مختلف به کار بگیرد. آگاهی زیادی در خصوص روند تاثیرگذاری این دستگاه داشته باشد؛ همچنین اینکه ابتدا تمامی وضعیت مراجعه کنندگان را بررسی کند و سپس برای این متد درمانی اقدام کند و بهترین راهکار ها را ارائه کند. در نهایت لازم است بگوییم که دکتر رادنوش پشم فروش تمامی این ویژگی ها را دارا است.
کاربرد RTMS در درمان وسواس یکی از خدمات جدیدی است که در مطب دکتر رادنوش پشم فروش فوق تخصص اینترونشنال نورورادیولوژی و متخصص مغز و اعصاب و سکته مغزی ارائه می شود. دکتر رادنوش پشم فروش تا به حال بسیاری از بیماران مبتلا به وسواس و… را توسط این دستگاه درمان کرده اند.

دکتر رادنوش پشم فروش

فوق تخصص اینترونشنال نورورادیولوژی
دارای بورد تخصصی بیماری های مغز، اعصاب و ستون فقرات

اینستاگرام
آدرس مطب
ویدئوها
اخذ نوبت