حملات میگرن چه مدت طول می کشد؟ مدت زمان ، علائم و آنچه باید انجام شود

<p style=”text-align: justify;”>میگرن می تواند سردردهای شدید ، مکرر و به طور بالقوه ناتوان کننده ای ایجاد کند که به طور معمول از ۴-۷ ساعت طول می کشد. بسیاری از افراد دوره های میگرن را با احساس حالت تهوع ، افزایش حساسیت به نور و صدا و گاهی اوقات حساسیت به پوست و عضله مرتبط می دانند.

میگرن به طور شگفت انگیزی شایع است. حدود ۳۹ میلیون نفر در ایالات متحده این بیماری عصبی را با علائم ناتوان کننده تجربه می کنند. این مقاله به بررسی طول مدت حملات میگرن ، مراحل میگرن ، علل و عوامل محرک شایع می پردازد. سپس روش های درمانی و پیشگیری را بررسی می کند.

حملات میگرن چه مدت طول می کشد

حملات میگرن چه مدت طول می کشد؟

میگرن یک بیماری پیچیده است که دارای مراحل مختلف است. در صورت عدم درمان می توانند از ۴ تا ۷۲ ساعت دوام بیاورند. طول و دفعات ابتلا به میگرن در افراد مختلف متفاوت است.

نوع خاصی از میگرن شدید وجود دارد که به آن (status migrainosus) می گویند. این سردردهای میگرنی طولانی مدت حتی با درمان می توانند بیش از ۷۲ ساعت علائم ایجاد کنند. اگرچه داده های دقیق اپیدمیولوژیک وجود ندارد ، یک مطالعه ۱۱ ساله نشان داد که این نوع حدود ۳٪ از افراد مبتلا به میگرن را تحت تأثیر قرار می دهد.

میگرن طی مراحل مختلفی که منجر به یکدیگر می شوند پیشرفت می کند. هرکسی با هر حمله میگرنی که دارد هر مرحله را تجربه نخواهد کرد. هر مرحله مدت زمان متفاوتی به طول می انجامد ، بین افراد و بین هر حمله میگرن متفاوت است.

مراحل میگرن

درک مراحل متمایز حمله میگرن می تواند به افراد در مدیریت بیماری کمک کند. وقتی کسی اولین علائم میگرن را تشخیص داد ، می تواند تدابیری را برای جلوگیری از پیشرفت اوضاع اتخاذ کند. در اینجا خلاصه ای از مراحل ، شامل مدت زمان و شایع ترین علائمی که ممکن است کسی تجربه کند وجود دارد:

پرودروم

این مرحله را مرحله پیش اخطار یا هشدار نیز می نامند. ممکن است چند روز یا فقط چند ساعت قبل از شروع مرحله هاله شروع شود. در طی این مرحله ، یک فرد ممکن است متوجه تغییرات ظریفی شود که لزوماً مربوط به سردرد نیستند. علائم هشدار دهنده حمله میگرن در آینده است. علائم پروروم شامل:

• اضطراب
  • هوس های غذایی
  • تشنگی و دفع ادرار
  • تغییرات خلق و خوی
  • سفتی گردن

هاله

همه کسانی که میگرن دارند نیز با هر حمله مرحله هاله را تجربه نمی کنند. این مرحله فقط در حدود ۲۵٪ از افراد مبتلا به میگرن رخ می دهد. مرحله هاله به طور معمول اندکی قبل از حمله اصلی میگرن رخ می دهد و حدود ۲۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. هاله ها آشفتگی های حسی هستند که از جرقه های تابش نور شدید تا ناتوانی در گفتار طبیعی متغیر هستند. علائم هاله شامل:

• شنیدن صداها
  • اختلال بینایی یا شنوایی
  • بی حسی یا سوزن در اندام ها
  • دیدن نورهای روشن یا چشمک زن ، برق ، لکه های رنگی یا خطوط زیگزاگ
  • لکنت زبان
  • ضعف در صورت یا بدن

مرحله هاله معمولاً قبل از سردرد اولیه اتفاق می افتد. با این حال ، در برخی از بزرگسالان و به طور معمول در کودکان ، علائم هاله ممکن است همراه با میگرن باشد.

سردرد

علائم در مرحله سردرد معمولاً یکسان هستند ، فرقی نمی کند کسی مرحله هاله را تجربه کرده باشد یا نه. علائم سردرد شامل موارد زیر است:

• تاری دید
  • سرگیجه و سبکی سر
  • حساسیت شدید به نور و صدا
  • تحریک پذیری
  • حساسیت احتمالی به بو ، لمس و حرکت
  • سفتی در شانه ها و گردن
  • درد ضربان دار در یک یا دو طرف سر که با حرکت یا فعالیت بدتر می شود
  • ناراحتی معده ، حالت تهوع یا استفراغ

این مرحله حادترین مرحله است و بیش از ۹۰٪ افراد علائم را به اندازه کافی شدید تجربه می کنند تا از عملکرد طبیعی آنها جلوگیری کند.

Postdrome

Postdrome در پایان مرحله سردرد اولیه برای حدود ۸۰٪ از افراد اتفاق می افتد. ممکن است ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد و ممکن است علائم زیر را داشته باشد:

• بدن دردناک
  • گیجی
  • مشکل در تمرکز
  • سرخوشی یا افسردگی
  • احساس خالی شدن
  • ضعف
میگرن

علل و عوامل محرک

شناسایی دلایل و عوامل میگرنی می تواند به افراد کمک کند تا از بروز آنها جلوگیری کرده و از بروز حمله میگرن جلوگیری کنند. علل و محرک ها برای هر کس متفاوت است ، اما برخی از موارد معمول عبارتند از:

• الکل و کافئین
  • چراغ های روشن
  • تغییر در هوا
  • کمبود آب بدن
  • رژیم غذایی
  • تغییرات هورمونی
  • بوها
  • استفاده بیش از حد از دارو
  • فشار

درمان های میگرن

درمان های میگرن می تواند شامل استفاده از داروهای خانگی برای کاهش شدت علائم باشد. درمان های خانگی شامل موارد زیر است:

• افزایش مصرف آب
  • چرت زدن
  • استراحت در یک اتاق تاریک و ساکت
  • استفاده از کمپرس سرد
  • مصرف مسکن بدون نسخه مانند آسپرین ، ایبوپروفن یا ناپروکسن

اگر درمان های خانگی علائم را تسکین نمی دهند ، فرد می تواند از پزشک خود داروی تجویز شده بخواهد. پزشک ممکن است داروهای زیر را توصیه کند:

• ضد صرع
  • داروهای ضد افسردگی
  • مسدود کننده های بتا
  • آنتاگونیست های سروتونین
  • بوتاکس
  • آنتاگونیست های CGRP
بیشتر بخوانید : تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

چه موقع باید به دنبال کمک پزشکی باشید

اگر یک دوره میگرن بیش از حد معمول برای یک فرد طول بکشد ،باید به دنبال مشاوره پزشک باشد. اگر یک میگرن بیش از حد شدید شود و درمان های خانگی علائم را تسکین ندهند ، باید به اورژانس مراجعه کنند. اگر فردی علائم زیر را دارد باید فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد:

•  سردرد بسیار شدید
  • سردردی که به طور ناگهانی مانند رعد و برق شروع می شود ، به ویژه اگر فرد بالای ۵۰ سال باشد
  • سردرد میگرنی همراه با سفتی گردن ، یا تب ، گیجی ، اختلال گفتاری یا تشنج
  • مشکلات گفتاری ، بینایی ، حرکتی یا تعادل که با الگوی میگرن منظم متفاوت است
  • همیشه اگر فردی به دنبال آسیب دیدگی سر دچار سردرد شده است ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

جلوگیری

جلوگیری از میگرن شامل شناسایی و جلوگیری از عوامل خاص فرد است. با توجه به این نکته ، داشتن یک دفترچه که جزئیات میگرن را ثبت می کند و عوامل محرک را ثبت می کند ، می تواند به فرد کمک کند پیش بینی کند که چه زمانی حمله میگرن رخ دهد.

اگر کسی متوجه شود که عوامل محرک آنها مربوط به هوا است ، به عنوان مثال سرمای شدید و باد ، می تواند در این مدت در خانه بماند. وقتی استرس در الگوی میگرن کسی نقش دارد ، جستجوی راه هایی برای آرامش و تسکین استرس برای جلوگیری از حملات میگرن در آینده کافی است.

در کودکان ، تغییر عادات خواب و بهبود برنامه شبانه آنها ممکن است برای جلوگیری از حملات میگرن کافی باشد. منیزیم ، ویتامین B2 و کوآنزیم q10 ممکن است در جلوگیری از میگرن موفقیت کسب کنند.

خلاصه

حملات میگرن سردردهای شدیدی است که اغلب همراه با حالت تهوع و علائم عصبی است. چهار مرحله میگرن وجود دارد که مدت زمان متفاوتی دارند. به طور کلی ، یک حمله ممکن است ۴–۷۲ ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد.

افراد مبتلا به میگرن ممکن است بتوانند حوادث یا شرایط خاصی را که باعث ایجاد این بیماری می شوند ، شناسایی کنند. آنها می توانند از این اطلاعات به عنوان بخشی از روال پیشگیری از میگرن استفاده کنند.

اگر کسی دچار یک میگرن به خصوص شدید ، سردرد شدید یا ناگهانی ، همراه با تب یا تشنج شود ، باید فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد.