تایید داروی satralizumab برای درمان بیماری دویک یا بیماری نورومیلیت اپتیکا
  • 99/05/30

تایید داروی satralizumab برای درمان بیماری دویک یا بیماری نورومیلیت اپتیکا

تایید داروی satralizumab توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان بیماری دویک یا بیماری نورومیلیت اپتیکا

سندروم دویک یک اختلال خودایمنی سیستم عصب مرکزی است که شباهت زیادی به MS دارد و در بیشتر موارد به اشتباه MS تشخیص داده می‌شود. این بیماری بیشتر عصب چشم و نخاع را درگیر می‌کند و سن ابتلا به آن دیرتر از MS آغاز می‌شود.

سندروم دویک یک اختلال خودایمنی سیستم عصب مرکزی است که شباهت زیادی به MS دارد و در بیشتر موارد به اشتباه MS تشخیص داده می‌شود. این بیماری بیشتر عصب چشم و نخاع را درگیر می‌کند و سن ابتلا به آن دیرتر از MS آغاز می‌شود. بیماری دویک از لحاظ آسیب شناسی تفاوت های زیادی با MS دارد.

علائم بیماری دویک

آسیب به عصب بینایی : آسیب عصب بینایی می‌تواند به صورت تاری دید تا کوری در فرد بیمار بروز کند

آسیب به نخاع : آسیب نخاع منجر به فلج شدن حسی و حرکتی فرد و ضعف اندام‌های تحتانی بیمار شود.

علایم بیماری دویک می‌تواند به صورت همزمان یا با فاصله از هم در بیمار بروز کند. البته این بیماری اشکال مختلفی دارد که گاهی تنها به صورت حملات عود کننده آسیب نخاع است و بدون درگیری چشمی بروز می‌کند و در برخی موارد تنها عصب بینایی به صورت مکرر درگیر می‌شود و علامتی از درگیری نخاع در آن دیده نمی‌شود.

علائم شاخص بیماری دویک

علایم شاخص بیماری دویک در ابتلای با بیماری MS اشتباه گرفته و تصور می‌شود بیمار به MS مبتلا شده است. در بیماری MS معمولا پس از حمله اول بیماران بهبود کامل یا نسبی می‌یابند اما در بیماری دویک، به ویژه اگر آسیب نخاع در ناحیه گردنی باشد بهبودی یا اصلا اتفاق نمی‌افتد و یا درصد بسیار کمی حاصل می‌شود.

 

بیماری دویک

داروی satralizumab برای درمان بیماری دویکمنبع : ایسنا

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها

اینستاگرام
آدرس مطب
ویدئوها
اخذ نوبت