ورزش های مناسب برای درد کمر با تصویر

ورزش های مناسب برای درد کمر با تصویر

<p style=”text-align: justify;”>یکی از دردهای که همه ما آن را تجربه کرده ایم کمردرد است. دلایل زیادی برای کمردرد وجود دارد که می‌توان به موارد ضعف عضلات در شکم، ضعف در عضلات اطراف ستون فقرات، سفتی یا کوتاهی رباط کشش بافت نرم اشاره کرد. برای کاهش درد شما می‌توانید از ورزش مناسب برای درد کمر استفاده کنید و درد ایجاد شده در ناحیه کمر خود را التیام ببخشید.

قبل از شروع این ورزش ها از قبل با دکتر خود مشورت کنید. قبل از شروع انجام حرکات بدن خود را با راه رفتن گرم کنید. این نکته را نباید فراموش کنید که در حین انجام این ورزش ها به هیچ عنوان نباید احساس درد کنید. در صورتی که در حین انجام این ورزش ها احساس درد کردید دیگر آن را انجام ندهید و این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید: اصول مهم راه های پیشگیری از کمردرد

ورزش های مناسب برای درد کمر

۱۲ ورزش مناسب برای کمر را با تصویر به شما معرفی خواهیم کرد:

اولین ورزش مناسب برای درد کمر به این صورت است که روی یک سطح صاف بخوابید و هر دو زانو و لگن در زاویه ۹۰ درجه نگه داشته شود.

ورزش های مناسب برای درد کمر

عضلات شکم و باسن منقبض شوند تا ستون فقرات کمری صاف شود مانند حالت زیر به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه نگه داشته شود و این حرکت را تا جایی که می‌توانید تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

زانو را به سمت قفسه سینه بکشید و به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه نگهدارید و این کار را دوبار در روز و هر مرتبه ۶ الی ۱۰ بار انجام دهید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

روی صندلی نشسته و بدن خود را به سمت پاهای خود خم کنید مانند تصویر زیر این حرکت را ۲ بار در روز و هر با ۶ الی ۱۰ مرتبه آن را انجام دهید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

یکی از پاهای خود را روی یک سطح بلند دراز کنید و موقعیت دستها و بدن مانند تصویر زیر را ایجاد کنید و به مدت ۱۰ الی ۳۰ ثانیه در آن وضعیت بمانید و این حرکت را با سمت دیگر بدن خود نیز تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

شما همچنین می‌توانید با استفاده از ورزش های آبزی درد کمر خود را کاهش دهید. انجام حرکت زیر پیشنهاد می‌شود.

ورزش های مناسب برای درد کمر

شما می‌توانید در حالت نشسته زانو خود را به سمت بدن خود بکشید مانند تصویر زیر:

ورزش های مناسب برای درد کمر

حالت زیر را در وضعیت نشسته به مدت ۱ الی ۲ دقیقه نگهدارید و آن را تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

وضعیت زیر را به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه خود را نگه دارید و نفس بکشید و به تعداد ۶ الی ۱۰ بارآن را تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

وضعیت زیر به این صورت است که شما می‌توانید برای مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه در حد تحمل نگه دارید و آن را تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

حرکت زیر را می‌توانید به خصوص در زمانی انجام دهید که برای مدت طولانی در وضعیت خمیده بوده اید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

ورزش های مناسب برای درد کمر

حرکت زیر به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه و هر مرتبه ۶ الی ۱۰ بار انجام شود و سپس با پای دیگر این حرکت تکرار شود.

ورزش های مناسب برای درد کمر

حالت زیر را روزی ۲ مرتبه و هربار بین ۱ تا ۳ بار تکرار کنید و در این وضعیت به مدت ۱۵ الی ۳۰ ثانیه  بمانید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ها


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home3/drpashm1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home3/drpashm1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home3/drpashm1...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home3/drpashm1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35